البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

انتخاب دستگاه تصفیه هوا (قسمت دوم)

جمعه, ۷ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۴۵ ق.ظ

دستگاه تصفیه هوا چقدر موثر است ؟

از بنیانگذار هوای هوشمند U Chicago Booth پرفسور علوم رفتاری

او میگوید من در شهر پکن که هوای آلوده ای دارد زندگی می‌کردم و آلودگی هوا باعث سرفه های زیاد من میشد بنحوی که شب ها بواسطه آن باید بیدار می ماندم ، بنابراین شروع به تحقیق در مورد تصفیه هوا کردم. من بسیار نگران آلرژی و ذرات بسیار کوچکی بودم که هر روزه وارد ریه ها و بدنم می شد، به این فکر افتادم که آیا تصفیه هوا میتواند ذرات کوچک آلرژی زا تا 2.5 میکرون را تصفیه کند یا خیر ؟

شمارنده لیرزی آلودگی دستگاه تصفیه هوا

شمارنده لیزری آلودگی دستگاه تصفیه هوا

من برای آزمایش هوای خانه ام از یک شمارنده لیزری که میزان آلودگی هوا را اندازه گیری می‌کرد استفاده کردم، نتایجی که پس از استفاده از تصفیه هوا بدست آوردم واقعا عالی بود! ذرات آلوده کننده هوای محیط در خانه بشدت کاهش پیدا کردند.

وجود این مشکل ما را به این فکر می اندازد که به این سوال پاسخ دهیم، هنگامیکه شما برای خرید تصفیه کننده هوا در اینترنت جستجو می‌کنید با تعداد زیادی تبلیغات ،صفحات و فروشنده های مختلف مواجه می شوید که با شعارهای تبلیغاتی خودشان سعی در متقاعد کردن فروش محصولاتشان با قیمت های بالایی دارند. هدف ما معرفی یک برند نیست اما سعی می‌کنیم بر اساس آزمایشات موفق، شما را در یک تصمیم گیری مطلوب همراهی کنیم .

تصفیه کننده هوا چگونه کار میکند ؟

در دستگاه تصفیه هوا از چندین نوع فن آوری مختلف استفاده می شود که در زیر به آنها شاره می‌کنیم، این فن آوری های نوین معمولا کارایی زیادی داشته و از طول عمر بالایی نیز برخوردار می باشند .

چهار نوع اصلی فیلتر تصفیه هوا که در اکثر دستگاه ها استفاده می‌شوند عبارتند از :

  • فیلتر هپا HEPA
  • فیلتر کربن
  • ژنراتور یونی یا فیلتر TIO2
  • اشعه ماوراء بنفش

فیلتر هپا کربن  /  HEPA CARBON FILTER

فیلتر هوای هپا کربن HEPA CARBON اولین و مهمترین فیلترها در بازار تصفیه هوا است و این فرآیند فیلتر کردن هوا یکی از استانداردهای مهم برای آن بشمار می رود . از کاربردهای دیگر فیلتر هپا کربن علاوه بر تصفیه کنند های هوا ، در اکثر جاروبرقی ها نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

فیلتر هپا کربن تصفیه هوا

فیلتر هپا کربن تصفیه هوا

فیلترهای هپا ، استاندارد وزارت انرژی جهت حذف ذرات گرد و غبار را رعایت می کنند ، فیلتر هپا تا مادامی که این استاندارد را رعایت نماید میتواند از هر جنسی (ماده ای) ساخته شود . فیلتر هپا طوری ساخته شده تا بتواند ذرات تا اندازه 0/3 میکرومتر یا کوچکتر را حذف کند و اجازه عبور به آنها را ندهد که این دقت با توجه به اندازه و سایر فیلتر میتواند متغیر باشد .

استاندارد (ALPA) – آلپا ، به مراتب سخت گیر تر نیز است، از فیلتر های آلپا ALPA علاوه بر استفاده در منازل، در صنایع و نیروگاه های هسته ای نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

بطور کلی از فیلتر هپا برای گرفتن بوی بد داخل یخچال ها نیز استفاده می شود .

فیلتر هپا کربن :

  • فیلتر هپا کربن در جذب ذرات میکروسکوپی بسیار کارآمد است، این فیلتر هپا از ذرات بسیار کوچک ذغال تهیه شده و برای گرفتن بوهای نامطبوع موجود در محیط از قبیل بوی سیگار، غذاها ( سرخ کردنی ها ، سبزیجات ، ماهی و … ) مورد استفاده قرار میگیرد. از مزایای فیلتر هپا کربن میتوان به مناسب بودن آن برای افرا مبتلا به آسم و آلرژی نام برد .

فیلتر میکرونی:

  • یک فیلتر از کاغذ بسیار متراکم که میتواند آلودگی های سمی هوا مانند (گرد و غبار ، قارچ ها و حتی موهای حیوانات) را از هوای محیط پاک کند. فیلتر میکرونی قابل شستشو نیز بوده و در بازه زمانی 6 ماه تا یکسال باید جایگزین شود . لازم به ذکر است این فیلتر میکرونی پس از شستشو باید کاملا خشک شود و مورد استفاده قرار گیرد در صورت عدم خشک شدن ممکن است به برد اصلی دستگاه و یا قطعات برقی آن آسیب وارد نماید .

  • فیلتر میکرونی تصفیه هوا

    فیلتر میکرونی تصفیه هوا

از مزایای استفاده از فیلتر میکرونی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. در جذب سمی ترین آلاینده ها بسیار کارآمد است
  2. از ورود ذرات معلق به هوا جلوگیری می کند

ادامه مطلب در پست های بعد ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی