البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

<b><b>کولر گازی</b></b>

جهت مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

 

 

<b><b>کولر گازی</b></b>

 

» رده انرژی A , B
» گستردگی عملکرد تا 48 درجه سانتیگراد
» کاهش ویژه مصرف برق

» 60 ماه ضـمانت کمپـرسـور
» 20 ماه ضمانت سایر قطعات
» نـصـب و راه اندازی رایــگـان
» 3 مـتـر لـوله و عایق رایـگان




منبع: http://www.strongaircon.com/index.php/محصولات/تهویه-خانگی/اسپلیت-دیواری-wall-mounted


  • ارسلان پیمان فر

سیستم های تهویه مطبوع انواع متعددی دارند که ملاحظات مربوط به هر یک از آن ها انتخاب یک سیستم مناسب را کمی مشکل می کند . ولی با داشتن تجربه کافی به راحتی می توان بر این مشکل غلبه کرد . در این میان عواملی مانند کاربری ساختمان ، نیاز های خاص کارفرما یا تغییر شرایط آب و هوایی از جمله مواردی است که انتخاب سیستم مناسب را بیش از پیش دشوار می سازد .

در ادامه این بخش به توضیح مختصری در خصوص عواملی موثر بر انتخاب سیستم های تهویه مطبوع می پردازیم و با ارائه روشی که می تواند طراحان را برای انتخاب سیستم یاری دهد بحث را خاتمه می دهیم .

به طور کلی عوامل موثر در انتخاب یک سیستم تهویه مطبوع عبارتند از :

طراحی ساختمان

موقعیت محل

ملاحظات اقتصادی ودر دسترس بودن تجهیزات

نیازهای فضای داخل و بارهای مربوط

نیاز های خاص کارفرما

طراحی ساختمان

طراحی ساختمان تاثیر به سزایی بر انتخاب سیستم تهویه مطبوع و ملاحظات مربوط به آن دارد . به عنوان مثال اگر فضای بسیار کمی برای اجرای شبکه کانال در ساختمان وجود داشته باشد استفاده از سیستم های تمام هوا تا حد زیادی با محدودیت روبه رو می شود .

موقعیت محل

موقعیت محلی که سازه در آن قرار دارد تعیین کننده عواملی مختلفی است که اصلی ترین آن شرایط آب و هوایی است . برای شرایط مختلف ممکن است مواردی مانند عوامل زیر اهمیت داشته باشند :

وضعیت منطقه

نیاز سرمایش در گرم ترین روز تابستان

وضعیت رطوبت در فصل تابستان

سرعت باد

ساعات تابش

میزان معمول بارش برف

یکی دیگر از ملاحظاتی که باید بر مبنای موقعیت محل در نظر گرفته شود آن است که طراح باید معیار های مطرح شده در آیین نامه ها و کد های محلی مرتبط را در طراحی خود بکار گیرد . به طور معمول طراحان سیستم های تهویه مطبوع از آیین نامه های محلی استفاده می کنند . متداول ترین این آیین نامه ها مرتبط با موارد زیر است :

آیین نامه های سازه ای که شامل بخشی تحت عنوان تهویه مطبوع است ودر آن روش های تامین تهویه در ساختمان مطرح می شود .

آیین نامه های آتش سوزی که هدف آن ها انتخاب سیستم های تهویه مطبوع به گونه ای است که کمترین احتمال آتش سوزی یا گسترش آتش و دود در داخل ساختمان وجود داشته باشد .

آیین نامه های انرژی که هدف آن دستیابی به کمترین هدر رفت انرژی در ساختمان است .

اما در بعضی کاربری ها مانند داروخانه ، آیین نامه های محلی آنقدر نمی توانند مفید باشند .

به عنوان نمونه ای دیگر می توان به آیین نامه طراحی و ساخت بیمارستان و تاسیسات درمانی که توسط انجمن معماران آمریکا یا AIA تدوین شده است اشاره کرد که رعایت تمامی ملاحظات آن در برخی از شرایط آب و هوایی بسیار دشوار است .

ملاحظات اقتصادی و در دسترس بودن تجهیزات

امکانات و هزینه ممکن برای ساخت تاثیر مستقیمی بر طراحی سیستم تهویه مطبوع دارد . مثلا تامین آب سرد از ساختمان کناری بهتر از اجرای یک سیستم سرمایشی در داخل ساختمان است . از طرفی کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف نیز معمولا هدف طراحان قرار می گیرد .

نیاز های فضای داخل و بارهای مربوط

عواملی مانند فضای داخل و معیارهای مورد نیاز درداخل ساختمان مشخص می کنند که برای طراحی سیستم تهویه مطبوع باید چه عواملی را در نظر گرفت .

بار حرارتی و رطوبت : عواملی مانند تعداد افراد حاضر در ساختمان و گرمای تولید شده به واسطه کارکرد تاسیسات روشنایی و سایر تجهیزات بر نیاز گرمایشی و سرمایشی فضای داخل تاثیر می گذارد .

تهویه هوای خارج : منابع آلاینده مانند خود ساکنان یا مواردی دیگر چون پخت و پز نیازهای داخل را تحت تاثیر قرار می دهند .

منطقه بندی : منطقه بندی بخش های مختلف ساختمان تاثیر مستقیمی بر چگونگی طراحی سیستم تهویه مطبوع دارد .

در برخی از کاربرهای خاص محدودیت های داخلی دیگری نیز وجود دارد . به عنوان مثال در استدیوی ضبط صدا نیازی به سیستمی بی صدا با لرزش بسیار کم وجود دارد .

نیازهای خاص کارفرما

به عنوان یک اصل کلی ، هر ساختمان چه در حین ساخت و چه در حین استفاده هزینه دارد. وظیفه طراح در تمامی مراحل این است که هزینه های مرتبط با هر مرحله را به درستی در نظر بگیرد . مثلا کاربر می تواند یک سرمایه گذاری اولیه کم با هزینه جاری بالا یا بالا یا یک سرمایه گذاری اولیه بالا در ازای هزینه های جاری کم را برای برای ساختمان در نظر بگیرد . دسترسی به موارد اولیه نیز یکی دیگر از عوامل به شمار می رود که در این تصمیم ایفای نقش می کند . به عنوان مثال سیستمی که قرار است در یک مکان دور افتاده نصب شود باید ساده در عین حال قابل اعتماد باشد. مگر در صورتی که مواد اولیه برای ساخت در آن مکان کاملا فراهم باشد. از طرف دیگر ، طراح باید سیستم مدنظر کاربر و نیازهای آن را به خوبی بداند و از پیش زمینه های ذهنی در رابطه با سیستم هایی که تا به حال تجربه استفاده از آن ها را داشته است آگاهی داشته باشد.

انتخاب سیستم

بعداز در نظر گرفتن تمامی عوانل بالا ، اولین قدم در هنگام انتخاب سیستم ، محاسبه ظرفیت های مورد نیاز و طبقه بندی فضاهای داخل ساختمان است . شناخت نوع بار یکی دیگر از عواملی است که در انتخاب سیستم نقش دارد . برای مثال :

در اقلیمی با آب و هوای گرم فقط سیستم سرمایش مورد نیاز است .

اگر تغییرات زمانی زیادی بین استفاده از سیستم در یک منطقه وجود داشته باشد ، سیستمی که نتواند به صورت محلی کنترل شود گزینه مناسبی نیست .

در نهایت در روند انتخاب سیستم ، پس از ارزیابی و حذف چند سیستمه ، با مقایسه سیستم های موجود به بهترین انتخاب می رسیم . در اینجاست که ماتریس انتخاب سیستم کمک شایانی به ما می کند .

  • ارسلان پیمان فر


محاسبات کانال و فشار استاتیک:


پس از محاسبه مقدار هوای مورد نیاز برای یک فضای مشخص، باید سیستم کانال کشی را برای انتشار هوا به فضاهای مختلف طراحی و تعیین اندازه نمود. همچنین ضروری است فشار استاتیکی را که فن باید تولید کند را تعیین کرد. این فشار استاتیک مثبت (جهت تامین) و یا منفی (جهت تخلیه) به منظور غلبه بر مقاومت سیستم کانال کشی که شامل کانال اصلی، کانال های انشعابی، اتصالات و سایر تجهیزات سیستم کانال کشی می باشد به کار می رود. هر کانال علاوه بر مقاومتی که به دلیل اصطکاک ایجاد می کند، به دلیل وجود اتصالات و تجهیزات مانند زانو، فیلتر، هود، دمپر، کویل های سرمایی و گرمایی، دیفیوزرها و … نیز مقداری مقاومت اضافی تولید می کند. همان طور که قبلا ذکر شد، دمپرها در عین این که باعث اتلاف انرژی هستند اما وجود آن ها به دلیل بالانس سیستم و فراهم نمودن هوای تعیین شده برای هر فضا لازم است. لذا فن باید فشار استاتیک بیشتری را تولید کند به طوری که دمپر با کاهش دبی جریان، هوای مورد نیاز هر فضا را تامین نموده و سیستم را بالانس نماید.
به طور کلی جهت طراحی سیستم کانال کشی و محاسبه فشار استاتیک مورد نیاز از ۴ روش زیر استفاده می شود.


  • ارسلان پیمان فر

سیکلون

سیکلونها بر اساس نیروی گریز از مرکز عمل جداسازی را انجام می دهند بدین صورت که جریان گاز حامل غبار از جدار بالایی بدنه سیکلون که استوانه ای شکل بوده وبه یک مخروط ناقص منتهی می‌شود وارد سیکلون گردیده و به طرف پایین جریان یافته ، ابتدا در فضای حلقوی بین سطح جانبی لوله خروجی و سطح داخلی استوانه سیکلون و سپس در محفظه سیکلون به چرخش در می آید و به این ترتیب یک گرداب محیطی بوجود می آید . این عمل باعث افزایش نیروهای گریز از مرکز می‌شود و ذرات غبار همراه گاز را به طرف جدار قسمت استوانه ای و مخروط می راند . در قسمت مخروطی جریان گاز جهت خود را عوض می‌کند و به طرف بالا و لوله خروجی می رود و باعث ایجاد گرداب در مرکز سیکلون می‌شود . ذرات غبار پس از تماس با جدار سیکلون به قسمت پایین سیکلون منتقل شده و از طریق لوله ای از سیکلون خارج می شوند.اگرچه اساس کار سیکلون ها یکی است اما با توجه به نیاز های مختلف طراحی های متفاوتی در ساخت سیکلون ها استفاده می شود.این ماشین ها فاقد هر قطعه ی متحرکی هستند و معمولا در طراحی ها از تجهیزات دیگری مانند قفل های هوایی نیز استفاده می شود


  • ارسلان پیمان فر

ارائه طرح سیستم تهویه موضعی به منظور کنترل آلودگی هوا در کارگاه پرس
یک صنعت تولید قطعات لاستیکی



اﻫﻤﯿﺖ ﻫﻮای ﭘﺎک در ﻣﺤﯿﻂ ﻫﺎی  ﺻﻨﻌﺘﯽ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ . ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻣﺪرن ﺗﻌﺪاد ﺑﯿﺸﻤﺎری از ﻣﻮاد  ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ را ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ دﻫﻨﺪ که ﺑﺴﯿﺎری از آﻧﻬﺎ ﺳﻤﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ . از جمله این صنایع صنعت لاستیک سازی است.

اﺛﺮات ﺗﻨﻔﺴﯽ آﻻﯾﻨﺪه ﻫﺎی ﺷﯿﻤﯿﺎﺋﯽ ﻫﻮای ﺻﻨﻌﺖ ﻻﺳﺘﯿک . در ادامه مقاله ای در این رابطه قرار داده شده است که امیدوارم برای دوستان مفید باشد.


دریافت


  • ارسلان پیمان فر

هواکشهایinline لوله ای کانالی فشار قوی(9 اینچ ) مطابق نمونه کارخانه LOREN COOK‌آمریکا ساخته میشوند از نوع کاملاً صنعتی میباشد که به شکل لوله بوده و دارای پره ایرفویل یا بکوارد و بدون overload برای انتقال هوا می باشند و دارای قیف مخروطی آیرودینامیک در مکش دستگاه و پره و فلنج استاندارد چهارگوش دردوطرف دستگاه بوده و قابل نصب در ابتدا، و انتها و مابین کانال و همچنین چسبیده به سقف ویا روی زمین میباشد . جنس ورق مصرفی نوع گالوانیزه مرغوب خارجی با دو دست رنگ صنعتی مرغوب مقاوم در برابر عوامل جوی و خورندگی گازها پوشیده می شود انتقال قدرت موتور به پروانه بصورت پولی و تسمه یا مستقیم میباشد .


هواکش های اینلاین کانالی فشار قوی



الکتروموتورهای مصرفی مارک موتوژن با کلاس IP-54 وF میباشند.
(در صورت در خواست خریــدار ,موتورهای خارجی نیز استفاده خواهد شد)
یاطاقانهای مصرفی نوع ژاپنی مارک اصل FYH میباشند.
شافت مصرفی ترانسمیسون CK-45 دو پولیشه اصل یزد میباشد.
پولی ها از چدن نوع مرغوب با تراش مخصوص و کاملاً بالانس شده میباشد
تسمه های مصرفی نوع کره ای نخ دار میباشد
در صورت درخواست مجهز به دمپروزنی فلزی یا آلومینیومی در دهش و توری محافظ در دهش و مکش خواهند بود
کلیه بادبزنها ساخت شرکت تهویه هامون میباشد که مطابق استانــدارد ASHRAE AMCA 51-1985 بالانس استاتیکی و دینامیکی میگردند .
تمامی اتصالات هواکشها پیچ و مهره گالوانیزه میباشد.




منبع: http://www.tahviehhamoon.com/index.php?option=com_content&view=article&id=90%3Aprofile-design&catid=39%3A1390-01-26-13-36-36&Itemid=69


  • ارسلان پیمان فر

مقاله 19:

دمای داخلی برای محاسبه اتلاف گرما و توان گرمایی سیستم تابشی در حضور سیستم تهویه مکانیکی


دانلود: حجم: 959 کیلو بایت دریافت



مقاله 20:

ضریب افت فشار برای سطح باز ساختمان در مقابل تهویه با جریان باد


دانلود: حجم: 744 کیلو بایت دریافت




مقاله 21:

سرعت و دمای کنترلی هوا در جت های سقفی در تونل های افقی زیر زمینی و تهویه طبیعی


دانلود: حجم: 1.79 مگابایت دریافت





  • ارسلان پیمان فر