البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

مقاله 16:

آنالیز انتشار آلاینده های خروجی از کوره گردان زباله سوز های بیمارستانی


دانلود: حجم: 172 کیلوبایت دریافت


مقاله 17:

بررسی انرژی حاصل از زباله سوز ها و کنترل آلودگی ناشی از آن و بازیابی حرارت به صورت بخار و الکتریسیته


دانلود: حجم: 278 کیلوبایت دریافت


مقاله 18:

بررسی پالودگی هوا در صنایع پتروشیمی(واحد تولید اوره و آمونیاک) و راهکار های کنترل و کاهش آلودگی


دانلود: حجم: 189 کیلوبایت دریافت


  • ارسلان پیمان فر

بگ فیلتر

غبارگیر یا بگ فیلتر دستگاهی جهت جذب گرد و غبار تجهیزات که از اتصال ورقهای فولادی با ضخامت های استاندارد 1.5 یا 2 یا 3 میلی متر وبصورت اتصال پیچ و مهره ای طراحی و ساخته می شود که کمترین هزینه را با بالاترین کیفیت داشته باشد ورقهای بدنه غبارگیر را می توان از جنس فولاد ضد زنگ ساخت که غبارگیر یا بگ فیلتر مقاومت بالایی در محیط مرطوب و بسیار خورنده داشته باشد و همچنین کلیه اتصالات بصورتی طراحی وساخته می شود که در مقابل نیرو های کششی مقاومت بالایی داشته باشند

پایه های غبارگیر از پرفیل استاندارد طراحی و ساخته می شود که توانایی تحمل بار در شرایط صنعتی را داشته باشد و همچنین مقاومت بالایی در مقابل باد داشته باشند واین پایه ها را می توان از جنس گالوانیزه ساخت که مقاومت بسیاری در مقابل خورندگی داشته باشد

تخلیه بگ فیلتر  یا غبارگیر می تواند بصورت هاپر باشد که به وسیله اسکرو کانوایر و یا روتاری فیدر انجام میگیرد

نصب و راه اندازی این دستگاه بسیار آسان می باشد  .


  • ارسلان پیمان فر

 رسپیراتورتصفیه کننده هوا می تواند از نوع فشار مثبت یا فشار منفی باشد. این رسپیراتورها هوا را با استفاده از یک سیستم کارتریج یا سیستم کانیستر از آلاینده های مختلف تصفیه می کنند. رسپیراتورهای تصفیه کننده هوا به دلیل مکانیسم تمیز کنندگی خود دارای محدودیتهای ذیل می باشند.

1- برای فضا های محصور ویا جاهایی که میزان اکسیژن کمتر از 5/19 در صد حجمی باشد قابل استفاده نیستند.

2- در جاهایی که خطرات موجود(IDLH) در عرض نیم ساعت اثرات بهداشتی غیر قابل برگشت ایجاد کنند.

3- در جاهایی که نوع وماهیت وغلظت آلاینده ناشناخته است ویا غلظت بیش از حد توانایی رسپیراتور باشد.

4- در جاهایی که امکان جذب یا فیلتره کردن آلاینده عملی نیست.


  • ارسلان پیمان فر

مقاله 13:

بررسی آلودگی هوای ناشی از فرآیند برش پلاسما و طراحی سامانه تهویه صنعتی

در تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه


دانلود: حجم: 265 کیلوبایت دریافت


مقاله 14:

بررسی آلاینده های هوای منتشره از واحد پخت ضایعات کشتارگاه صنعتی طیور و طراحی سیستم تهویه موضعی و پالایشگر مناسب جهت کنترل و تصفیه آلاینده ها


دانلود: حجم: 752 کیلوبایت دریافت


مقاله 15:

بهینه سازی تهویه با استفاده از روش CFD برای معادن زغال سنگ


دانلود: حجم: 1.67 مگابایت دریافت

  • ارسلان پیمان فر

چکیده

حادثه، رویداد پیش بینی نشده و ناخوشایندی است که فعالیت‌های کاری را دچار وقفه کرده و ممکن است با جراحت یا خسارت مالی نیز همراه باشد. با توجه به آمار نسبتا بالایی که توسط سازمان کار و آموزش فنی و حرفه‌ای در زمینه حوادث مربوط به برق گرفتگی گزارش شده است بیشتر موارد، در سیستم‌ها، تجهیزات و وسایل مربوط به برق فشار ضعیف روی داده است، لذا لزوم رعایت دقیق نکات ایمنی در مقابل برق گرفتگی و آموزش افراد و بهره‌گیری از شیوه‌های جدید ایمنی در جهت ارتقای سطح ایمنی تاکید می‌گردد.


  • ارسلان پیمان فر

دفع باتری یکی از مشکلات امروز بشر شده است در قدیم که باتری های آلکالینی رو با استفاده از جیوه می ساختند  و وقتی مشخص شد جیوه چقدر خطرناک است این کار متوقف شد باتری های قابل شارژ هم از نیکل و کادمیم درست می شد که این دو فلز هم سمی و خطرناک هستند و امروزه از باتری حدف شده و باتری متال هایداراید ساخته می شود


  • ارسلان پیمان فر

مقاله 10:

بررسی مؤلفههای فرهنگ ایمنی در صنعت هواپیمایی (مطالعه موردی: بخش تعمیر و

نگهداری یکی از فرودگاههای کشور)


دانلود: حجم: 455 کیلوبایت دریافت


مقاله 11:

روشی جدید جهت تخمین حالت شبکه های توزیع برق مبتنی بر مفاهیم

اتوماسیون


دانلود: حجم: 614 کیلوبایت دریافت


مقاله 12:

 مداخله ارگونومی در واحد کوره بلند یک شرکت فولاد


دانلود: حجم: 1.11 مگابایت دریافت

  • ارسلان پیمان فر

سیستمهای پیشنهادی تهویه مطبوع در بیمارستان

فضاهای اصلی بیمارستان شامل اتاقهای عمل، ریکاوری ، کتابخانه ، آمفی تئاتر ، سالن غذاخوری ، اتاقهای بستری کلینیک ، آزمایشگاهها ، اتاق پزشکان ، پرستاران و اتاقهای اداری و ... می باشند.

معمولا برای تامین  از دو سیستم استفاده می کنیم که به شرح زیر است :

سیستم اول :

 سیستم پیشنهادی جهت گرمایش و سرمایش اتاقهای بستری ، کلینیک ، اتاق پزشکان و پرستاران و اتاقهای اداری استفاده از سیستم فن کویل با توزیع هوای تازه مرکزی است . در این سیستم بار سرمایی و گرمایی تماما توسط فن کویل جبران می شود و هوای مورد نیاز برای هر فضا توسط یک دستگاها هواساز مرکزی تهیه و توسط شبکه کانال کشی به داخل اتاقها توزیع می شود به عبارت دیگر چون هوای تازه توسط هواساز جداگانه تامین می شود در نتیجه می توان این هوا را از لحاظ دما و رطوبت و تمیزی کاملا کنترل کرد . معمولا هوای تازه را روی فیلترهای مخصوص عبور داده و به شرائط هوای داخل اتاق می رسانیم . بزرگترین حس این سیستم کنترل موضعی دمای اتاق است که توسط ترموستات انجام می شود، ارتباط ترموستات با موتور فن کویل است که به آن فرمان روشن و خاموش می دهد . همچنین میزان هوای تازه که ایجاد فشار مثبت می کند قابل کنترل است .

شایان ذکر است که بایستی برای هر اتاق از فن کویل سقفی که در بالای درب ورودی نصب می شود استفاده نمود، مزیت استفاده از فن کویل سقفی این است که اولا از دسترس به دور است و ثانیا فضای داخل اتاق را اشغال نمی کند . کانال هوای تازه نیز یا مستقیم هوا را به داخل اتاق می رساند و یا به فضای هوابندی شده پشت فن کویل ختم می شود.

سیستم دوم :

 سیستم پیشنهادی جهت گرمایش و سرمایش اتاق های عمل و ریکاوری و اتاقهای زایمان و جراحی استفاده از هوارسان چند منطقه ای است اصولا استفاده از هوارسان های چند منطقه ای برای فضاهایی پیشنهاد می گردد که دما و رطوبت نسبی فضاهای مجاور یکسان باشد به عبارت دیگر بخواهیم دما و درصد رطوبت نسبی هر اتاق بطور جداگانه قابل کنترل و تنظیم باشد.با توجه به اینکه اتاقهای عمل با صددر صد هوای تازه کار می کنند ، هواسازهای اتاق عمل دارای دمپر هوای برگشت نمی باشد و فقط دارای یک ورودی جهت هوای تازه می باشند . در هواسازهای چند منطقه ای معمولا دو کویل سرد و گرم به طور موازی در آن قرار دارد .

طرز عمل هواساز بدین صورت است که مثلا در تابستان هوای بیرون وارد هواساز می گردد این هوا از دو مسیر مجزا یکی از روی کویل سرد عبور کرده و سرد می شود و مسیر دوم از روی کویل گرم که معمولا در تابستانها خاموش است عبور کرده و درواقع بدون تغییر به انتهای هواساز می رسد در انتها محل خروج این دو هوا توسط دو دمپر مجزا یکی برای هوای سرد و دیگری برای هوای گرم مخلوط میگردد و توسط یک شبکه کانال کشی مجزا و جداگانه به طرف فضای موردنظر هدایت می شود . کنترل دمای داخل اتاق توسط ترموستات انجام می شود و در صورت نیاز به کنترل دما در داخل فضا ترموستات به دمپرهای مربوطه فرمان  می دهد که به چه نسبت باز و بسته شوند تا دمای اتاق تنظیم گردد . معمولا این هواسازها دارای کویل پیشگرمکن می باشند همچنین جهت کنترل درصد رطوبت نسبی در زمستانها مجهز به رطوبت زن بخار می باشند . 
در اینجا لازم است به این نکته اشاره شود که برای گرمایش و سرمایش فضاهایی مانند آمفی تئاتر و کتابخانه و سالن های غذاخوری بیمارستان نیز از هواساز یک منطقه ای که دارای دمپر هوای برگشت نیز می باشند استفاده می کنیم.


منبع: http://www.mksco.ir/post-125.aspx

  • ارسلان پیمان فر

تبریک سال نو

۰۱
فروردين

سال 95

  • ارسلان پیمان فر