البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


به دلیل خصوصیات منحصر به فردنانوتکنولوژی، مثل سایز خیلی کوچک آن و نسبت سطح به جرم زیادش، نانوتکنولوژی به طور بالقوه ای انسانها را در معرض خطرات جدید و رو به رشد قرار می دهد وافزایش مشکلات بهداشتی به خصوص برای کارگران دارد. نانوتکنولوژی تولید کارآمد مواد و دستگاهها و سیستمها با کنترل ماده در مقیاس طولی نانومتر، و بهره برداری از خواص و پدیده های نوظهوری است که در مقیاس نانو توسعه یافته اند.


www.imeny.com

  • ارسلان پیمان فر

مواد شیمیایی

۱۷
شهریور

10 ماده سمی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، با قوی ترین سم های شناخته شده آشنا شوید.

1-باتراکوتوکسین: قویترین سم شناخته شده است که باتراکوتوکسین شهرت خود را در مصرف داروهای سمی که با استخراج سم از بدن قورباغه درست می شدند پیدا کرد، قورباغه ها نیزاین سم را مستقیماً در بدن خود تولید نمی کنند بلکه از هضم پشه های مالاریایی که می خورند بدست می آورند.

2-وی ایکس (v.x): خوشبختانه احتمال تماس شمابا وی ایکس بسیار پایین است.یکی از اولین سلاح های کشتارجمعی شیمیایی می باشد که محققین برای فروش خرده به عنوان آفت کش دردهه 1950 تولید کرده بودند چون تمام انبارهای آن در سراسر جهان منجمله انبارهای اصلی ایالات متحده آمریکا نابود شده اند.

3-تتراکلرودی بنزو پی دی اکسین: این ماده بعنوان آلوده کننده در عامل پرتقالی استفاده می شود که یک ماده خطرناک است.عامل پرتقالی برای از بین بردن گیاهان در نواحی پرتراکم ویتنام تولید شده بود ولی منجر به نواقص عضو پیش از تولد در نوزادان وآسیب های پوستی شد.

4-نابون: یکی از نخستین عامل های اعصاب شناخته شده است،این ماده که بوی میوه میدهد به شکل مه در جایی پاشیده شده وسبب تشنج وفلج شدن می شود. نابون خیلی کشنده نیست اما موفقیت این ماده شیمیایی درجنگ به پیدایش سموم خطرناک تری نظیر ریسین و دومان منجر شده است، سربازان عراقی در آخرین روزهای جنگ ایران و عراق از این ماده برای کشتن هزاران ایرانی استفاده کردند.

5-استریکنین: این ماده عموماً به عنوان آفت کش علیه جوندگان و پرندگان استفاده می شود،به دلیل سهولت درپنهان کردن گمان می رود که استریکنین شخصیت های نارنجی زیادی راکشته است ازجمله اسکندرکبیرورابرت جانسون عضوگروه موسیقی بلوس.

6-سدیم سپانید: ماده شیمیایی متداولی است ولی یک قدم اشتباه باعث احساس بوی بادام خواهدشدومنجربه مرگ درکمترازچندثانیه خواهدشد،سپانید که پروتئینی درمینوکندری است چسبیده وسلول راازجذب اکسیژن باز می دارد.

7-نیکوتین: عضوی از خانواده سایه شب است و بین 3 تا 6 درصد جرم سیگار را تشکیل می دهد، تماس با فرم خالص این مایع در کمتر از چند ساعت باعث مرگ می شود چون نیکوتین ازطریق سلول های غشایی پوست و سر مستقیماً وارد جریان خون می شود.سیگارهایی که از برچسب های نیکوتین استفاده می کنند به راحتی ممکن است دچاراوردوز ومرگ شوند.

 8-اتیلن گلایکول: این ماده درضدیخ ماشین شما هم هست، ارزان است وساده بنظر میرسد،سطح سمیت میانه ای دارد با این حال مزه شیرین آن می تواند سبب شود فرد در خوردن آن افراط کند و در نتیجه اتیلن گلایکول دراثرمتابولیسم به ماده خطرناک تراگزالیک اسید تبدیل می شود،این ماده را از دسترس حیوانات دورنگه دارید چون ممکن است آنرا با منبع غذا اشتباه بگیرند، در اثر خوردن مقدار زیاد آن مرگ به آرامی رخ می دهد و اندام های بدن بصورت سیستماتیک طرف مدت 72 ساعت از رده خارج می شوند.راه درمان آن الکل خوراکی (انیل الکل) است چون الکل بااتیلن گلایکول برای جذب شدن در بدن رقابت خواهد کرد و جلوی جذب آنرا خواهد گرفت.

9-هیدروژن براکسید: هیدروژن براکسید به شدت فرار است و در قفسه حمام شما غلظتی بین3تا 6 درصد دارد،درغلظت های بالاتر بعنوان بیشرانه موشک استفاده می شود. در غلظت های آزمایشگاهی بالاتر از 70 درصد با کوچکترین اشاره منفجر خواهد شد، بمب گذاران سال2005 متروی لندن ازهیدروژن براکسید به عنوان ماده منفجره استفاده کرده و جان52 نفر را گرفتند.

10-دیجوکسین: عصاره گل انگشتانه در مقادیر دیجوکسین باعث افزایش کارآیی قلب می شود،یک پرستاربنام جارلزکولن یا همان (فرشته مرگ) دیجوکسین دارویی رابرای کشتن بیش از 40 بیمار بکار برد.


منبع : (www.imeny.com)

  • ارسلان پیمان فر
سیستم گرمایش از کف
این مثل تمام سیستمهای گرمایشی دیگر جهت گرمایش و ایجاد دمای مناسب جهت انسانها استفاده می شود و مثل تمام آنها احتیاج به بررسی پروژه و طراحی و اجرا با نظارت مهندس تاسیسات دارد.
فکر نکنید این سیستم از تاریخ هشتم اسفند ماه هشتادو پنج وارد صنعت تاسیسات شده بلکه این سیستم از زمان رومیان قدیم و حتی در ایران خودمان رواج داشته و به صورتهای مختلف استفاده می شده ولی به علت نبود تجهیزاتی که در حال حاضر وجود دارد بیشتر برای گرمایش حمام ها استفاده می شده پس این یه سیستم قدیمی که جواب خود را پس داده است البته به علت ناشناس بودنش هم می رسیم .
بعد از پیشرفت علم تاسیسات و سیتمهای مختلف تهویه مطبوع و ساخت مواد و لوله های مقاوم تر در اوایل قرن ۲۰میلادی در آمریکا و اروپا این سیستم با لوله های فولادی و مسی گسترش پیدا کرد اما طولی نکشید که کار متوقف شد چرا؟
بعلت اینکه این سیستم زیر کف کار می شه (در مورد کار شدن زیر کف حرف دارم) و به وسیله سیمان یا پارکت یا هر پوشش دیگری روی لوله ها پوشیده می شه و دسترسی به لوله ها سخت است احتیاج به یک لوله مقاوم داریم که خیالمون از بابت تعمیرونگهداری راحت باشه خب لوله های آهنی که زنگ می زنه پس بدرد نمی خورن اما لوله های مسی بسیار خوب هستن بجز دو مورد که مورد اول برای پولدارا اشکالی نداره چون جون کارفرما میار بالا اما مورد دوم بعدن بهش می رسیم پس چه لوله ای خوب ؟ تو پست بعدی توضیح می دم.
خب به اینجا رسیدیم که لوله های مسی و فولادی بدرد گرمایش از کف نمی خورد پس چه لوله ای استفاده کنیم در اواخر دهه ۶۰ میلادی دانشمندان غربی به طلای دست پیدا کردن به نام پلیمر پکس یا طلای پلیمر و از اون لوله ساختن این جنس بعلت مقاوت دمای تا حدود ۹۵ درجه سانتیگراد و تحمل فشار خوب و عمر بالا بعلت خورده نشدن و زنگ نزدن کم کم جای خود در میان لوله های بکار رفته در تاسیسات باز کرد.
شاید بشه گفت این لوله مخصوص گرمایش از کف است . اما بازم یه مشکلاتی داره :
۱. کلا پلی اتیلن و شاخه های آن مولوکولهای هوا را از خودش عبور می ده و اکسیژن هوا باعث خوردگی تاسیسات فولادی می شه.
۲.ضریب انبساط طولی لوله های پلیمری مخصوصا پکس بسیار بالاست.( m/mk 0.00014)
شاید بگین که خوب باشه زیر زمین که مشکلی پیش نمیاد و سیمان اطراف لوله جلوی لوله رو سد می کنه. اما اینطور نیست یکی از مشکلات لوله های پلیمری ضربه پذیر بودن است.و لوله با انبساط زیاد در اصل به خودش صدمه می زنه.
اما چاره چیه؟
کاری که دانشمندان انجام دادن این بود که لوله های فلزی و پلیمری را با هم تلفیق کردن
یعنی چی ؟ لوله ای درست کردن به نام لوله پنج لایه تلفیقی شامل یک لایه پکس یک لایه چسب مخصوص یک لایه آلومینیوم یک لایه چسب مخصوص و دوباره یک لایه پکس.
لایه آلومینیوم باعث شد که اکسیژن از لوله عبور نکند و با کمک چسب جلولی انبساط بیش از حد لوله گرفته بشه. .(m/mk 0.000018)
پس بهترین لوله ,لوله های PEX/AL/PEX برای سیستم گرمایش از کف


  • ارسلان پیمان فر

جمع آوری کننده های آلاینده های گازی:

وسایلی که مخصوص کنترل آلاینده های گازی و بخارات طراحی شده اند به صورت زیر طبقه بندی می شوند:

1)     جاذب ها                                                                   Absorbers

2)     جاذب هاس سطحی                                                Adsorbers

3)     اکسید کننده های گرمایی                                           Thermal Oxidizers

4)     سوزاننده های مستقیم                                                  Direct Combustors   

5)     اکسید کننده های کاتالیستی                                          Catalyst Oxidizers


  • ارسلان پیمان فر