البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

Inline Fan

هواکش های بین کانالی چهار گوش، سانترفیوژ هواکش هایی با محدوده کاربردی وسیع و بازدهی بالا هستند. پروانه این نوع هواکش از نوع بکوارد بوده که هم به عنوان خارج کننده و هم تامین کننده هوا می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در این نوع هواکش مسیر ورودی و خروجی هوا در یک راستا بوده که این موضوع قابلیت قراردادن فیلتر و کویل های سرمایشی و گرمایشی را در امتداد فن بسیار آسان می نماید. از خصوصیات بارز این نوع فن کم حجم می توان به سطح صدایی پایین و بازدهی بالا اشاره کرد.

اینلاین فن


کاربرد: از کاربردهای اصلی این دستگاه می توان به سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی، اگزاست کتابخانه های عمومی، پارکینگ ها، سالن های همایش، مراکز خرید، قهوه خانه های سنتی و کافیشاپ ها اشاره کرد. همچنین به دلیل سهولت قرارگیری در مسیر هوای تامین کننده های سرمایشی و گرمایشی، می تواند به عنوان فن تامین کننده هوای این نوع سیستم ها مورد استفاده قرار گیرد.




منبع: airpack.co

  • ارسلان پیمان فر

کانال های فلکسیبل

۲۳
ارديبهشت

چند سالی میشود که از کانال های انعطاف پذیر برای هوا دهی در فضاهای ساختمانی استفاده می شود. همچنین در فضاهایی مثل معادن، چاه های در حال حفر، کارگاه های ساختمانی و فضاهایی مشابه میتوان از این نوع کانالها برای رساندن هوا استفاده نمود در صورتی که مسیر هوا رسانی تغییر یابد، با این کانال می توان مسیر را نسبت به کانالهای گالوانیزه رایج، سادهتر و ارزانتر تغییر داد.
در صنعت امروز با توجه به گران بودن نیروی کار و نیاز به اجرای سریع پروژه، استفاده از کانالهای انعطاف پذیر می تواند به کمک کارفرمایان ساخت و ساز بیاید و آنها با توجه به ویژگیهای پروژه خود در میان انواع کانالهای پارچه ای، نوع مورد نظر خود را انتخاب کنند اگرچه باید دقت داشت که انواع و کاربرد این نوع کانال ها محدود به آنچه در این متن ذکر شده نیست. از کانال
 های انعطاف پذیر آلومینیومی می توان در شاخه های فرعی مسیرهای هوا رسانی و محل اتصال کانال اصلی به دریچه ها استفاده کرد. در این شاخه های فرعی معمولاً برای کم کردن صدا در دریچه های خروجی سرعت هوا، کمتر از شاخه های اصلی در نظر گرفته می شود؛ بنابراین سطح ناصاف داخلی این کانالها افت فشار محسوسی را در سیستم ایجاد نمی کند. علاوه بر این معمولا چون نیاز به زانو و اتصالات را در مقاطع انتهایی حذف می کند، باعث سرعت بخشیدن به کار و کاهش هزینه ها می شود.
کانال های فویل دار که دارای حلقه های آهنی و یا استیل هستند از انواع دیگر کانال های انعطاف پذیرند. بعضی از این کانال ها دارای روکش هایی از جنس پشم شیشه و یا پلی استر می باشند که این کانالها را عایق صوت و حرارت میکند. بنابراین از این کانال ها می توان برای هدایت هوای خروجی از دستگاههای تهویه مطبوع مانند داکت اسپیلت‌ ها در ساختمان بهره برد، با این کار حرارت جذب شده و یا تلف شده از این سیستمها کاهش می یابد.
کانال های انعطاف پذیری که از جنس پی وی سی بوده و دارای حلقه های فلزی می باشند نیز کاربرد زیادی در صنعت دارند. این کانالها نسبت به خوردگی در محیطهای مرطوب مقاومند و به علت مقاومت مکانیکی بالاتر نصب آنها نسبت به انواع فویلی و آلومینیومی ساده تر است، بنابراین می توان بنا به محدودیتهای احتمالی در محل نصب، آنها را مقداری از شکل اصلی خود خارج کرد. این نوع کانال ها قابل استفاده در انتهای خطوط مکش که سرعت هوا در آنجا پایین است، می‌ باشند. جنس و مقاومت مکانیکی مناسب این کانالها، آنها را انتخاب مناسبی برای استفاده در محوطه هایی مانند گلخانه و استخرها قرار میدهد.
انواع گوناگون دیگری از کانال های انعطاف پذیر برای استفاده در صنعت ساخته می شوند که می توانند در انتقال گازهای مختلف استفاده شوند، اما نکته های که در به کارگیری این کانال ها محدودیت ایجاد میکند، مقاومت پایین مکانیکی آنهاست. این مقاومت پایین، استفاده از این کانالها را در خطوط اصلی مکش و نزدیک به دستگاه مکنده محدود می کند. گاهی به علت هزینه پایین این نوع کانالها از آنها به جای زانو و اتصالات مختلف استفاده می شود، البته به علت وجود حلقه های فلزی این کانال ها در ابتدا مقاومت خوبی نشان میدهند، ولی پس از مدتی کار و با کشیدن هوای گرم حالت خود را از دست می دهند و در قسمت ورودی مکنده جمع می شوند. این جمع شدن موجب میشود که دستگاه افت کارایی داشته باشد. در جاهایی که کانال در اثر «دفرمگی» از حالت گرد به بیضی نزدیک می شود، به علت سطح مقطع کمتر، سرعت در آن قسمت کانال بالا میرود و گاهی صدای اضافی در کانالها ایجاد می شود.
درنهایت اگر استفاده از این کانالها بدون آگاهی کافی از شرایط محیطی، دما و سرعت هوا انجام گیرد می تواند مشکل ساز و تحمیل کننده هزینه اضافی باشد، ولی در صورتی که انتخاب آنها توسط مهندسین باتجربه و آگاه به کارایی این کانال ها صورت گیرد، می تواند موجب کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و بهینه سازی شود.


منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - airpack.co

نگارش: دکتر پویا صانعی پور

  • ارسلان پیمان فر
وسایل اندازه گیری در تهویه مطبوع 
   
قیمت پشت جلد:  25000 ریال
 
 
موجودی: در حال حاضر این کتاب در سایت عرضه نشده است.
 
مشخصات کتاب
  • تعداد صفحه: 120
  • نشر: کتاب دانشگاهی (1387)
  • شابک: 978-600-5058-12-3
  • قطع کتاب: رقعی
  • وزن: 350 گرم
  • رتبه فروش در آدینه بوک: #35015 (پرفروش ترین ها)
وسایل اندازه گیری در تهویه مطبوع
  • ارسلان پیمان فر

هواکش ضد انفجار

۱۶
ارديبهشت

ضد انفجار (EEX) 

این نوع هواکشها در مناطقی که امکان استفاده از الکتروموتورهای معمولی وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرند. 
کلاس الکتروموتورها با توجه به ماهیت گاز موجود در اتمسفر و دمای محیط (تا دمای 450 درجه سانتیگراد) تغییر می یابد.
برخی از گازها به شرح ذیل می باشند:
استون، اسید استیک،متانول، اتانول، بنزن، اتان، متان، پروپان، تولوئن، زایلن،نفت قابل احتراق، نفت سفید، استالدهید، اتیل بنزن، ایزوپرن، کک و اجاق گاز ، اتیلن، اکسید اتیلن، اتیل اتر، آلدهید فرمیک، گاز هیدروژن، استیلن، آب گاز ، سولفور کربن.

هواکش ضد انفجار


هواکش ضد انفجار 8 اینچی مدل SHT-20 با لوله خرطومی 5 متری ضدالکتریسیته ساکن

  • این هواکش ها با موتور و کلیدهای برق ضد انفجار، پره های ریخته شده آلومینیومی و سیلندرهایی با پوشش ضد شعله ساخته شده اند. موتور این هواکش ها با کارکرد بسیار قابل، مصرف انرژی برق کم و سیم کشی مقاوم ساخته شده اند. بدنه سیلندر هواکش ها با ساختار یکدست موجب کاهش صدا در آن و کارایی موثر دستگاه شده است.
  • لایه پوششی خالص مسی درون سیلندر بدنه فولادی آن را صرف نظر از پره های آلومینیومی مصون و خشک نگه داشته و شرایط ایمنی را برای شوک های الکتریکی و جرقه های حاصل از روشن کردن کلید هواکش ایجاد می نماید.
  • درجه ضد انفجاری هواکش های یاد شده EXdIIBT4 بوده، گواهی های استاندارد صادره در این مورد این موضوع را نشان می دهد. با این ویژگی ها هواکش های یاد شده در کلیه اماکن با خصوصیات آتشگیری و انفجاری از جمله پالایشگاه های نفت، گاز، پتروشیمی، تلمبه خانه های مربوطه، پایانه های نفتی، مجتمع های شیمیایی، صنایع نظامی، معادن زغال سنگ، فرآیندهای معدنی، تونلی و حفاری ها قابل استفاده می باشند.
  • این هواکش ها مجهز به لوله های خرطومی 5 متری ضد تجمع الکتریسیته ساکن Antistatic بوده لذا بسیار مناسب برای عملیات پاکسازی مخازن بزرگ حاوی فرآورده های نفتی، پتروشیمی، شیمیایی و غذایی می باشند.
  • هواکش ضد انفجار 8 اینچی


سانتریفیوژ ضد انفجار – مدل CMR/ATEX

پروانه هواکش های شعاعی خم به عقب اتکس (ضدانفجار) دارای ۸ الی ۱۶ بالک می باشد. معمولا برای محدوده فشار استاتیک متوسط تا بالا استفاده می شوند . از پره های خم به جلو بازده بیشتری داشته و در سرعت های بالا نسبتا کم صدا کار می کنند. برای مقدار جریان هوای ثابت، دور دوران پروانه آن ها حدودا دو برابر فن های خم به جلو است. در شرایط یکسان قدرت موتور لازم برای آن ها کمتر از فن های خم به جلو است.

در ساتریفیوژهای حلزونی بکوارد کوپل مستقیم  انتقال نیرو به صورت مستقیم به پروانه صورت می گیرد. در این نوع، تعداد قطعات کمتر بوده و در نتیجه قیمت تمام شده پائین تری نسبت به نوع پولی تسمه ای دارد. نیاز به پشتیبانی و چک آپ های دوره ای برای تسمه و یاتاقان ها ندارد.

کاربرد: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مشخصات فن:

  • بدنه از جنس ورق فولاد
  • پروانه بکوارد از ورق فولادی
  • قیف ضدجرقه از جنس مس یا آلومینیوم

مشخصات موتور:

  • کلاس F
  • IP 55 – همراه با گواهی نامه ضد انفجار ATEX و ضد شعله EEx d & EEx e
  • سه فاز ۲۳۰/۴۰۰ ولت، ۵۰ هرتز
  • حداقل و حداکثر دمای هوای انتقالی ۲۰ – تا ۸۰ درجه سانتی گراد

پوشش:

پوشش ضد زنگ با رنگ ATE  بدون ترکیبات آهنی. پلیمریزه شده در رزین پلی استر در دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد، بعد از روغن زدایی قلیایی و پیش پرداخت بدون فسفات

طبق سفارش: 

  • موتور توکار با PTC
  • سیم پیچی مخصوص برای ولتاژها و فراکانس های متفاوت
  • ساخت با استیل استینلس
  • ساخت برای کاربرد های مختلف اتکس

منبع:
http://imenyshop.ir
http://tahviyehgostar.fa.namayeshgah.com
http://airpack.co
  • ارسلان پیمان فر

انواع فیلتر های مناسب برای سیستم BagFilter


انتخاب فیلتر مناسب در سیستم های تهویه یکی از عوامل بسیار موثر در کارایی سیستم وجذب گاز ها و ذرات مضر می باشد. در ادامه به بررسی تعدادی از پرکاربرد ترین فیلتر ها در سیستم های BagFilter می پردازیم

  • ارسلان پیمان فر

اندازه گیری تنش گرمایی (Heat Stress Measurement)

تنش گرمایی را می توان با استفاده از عوامل جوی و فیزیکی محیط و سپس ارزشیابی اثر آنها بر بدن بررسی کرد. این کار معمولا با استفاده از یک شاخص مناسب انجام می شود. عوامل جوی متفادوتی در ارزشیابی تنش گرما صنعتی دخیل می باشد:


1. دمای خشک (Dry Bulb Temp) :

دمای خشک یکی از ساده ترین عوامل قابل اندازه گیری است و عبارتست از دمای اندازه گیری شده هوا با دماسنج. دمای مورد قبول در واحد SI سلسیوس و کلوین می باشد و واحد در سیستم امپریال فارنهایت است که رابطه آنها به شکل زیر است:


K = C + 273.15

F = 1.8C + 32

2. دمای تر طبیعی (Natural Wet Bulb Temp) :

به دمایی که توسط دماسنجی که محفظه جیوه و یا مایع نشان گر آن با یک پارچه یا پنبه خیس پوشانده می شود و در جریان هوا قرار می گیرد دمای تر طبیعی گویند.


3. دمای تر چرخان (Wet Bulb Temp) :

وقتی که دما سنج گفته شده در حالت قبل در معرض جریان هوای اجباری قرار گیرد این دما قابل اندازه گیری می باشد.دمای تر معمولا توسط رطوبت سنج اندازه گیری می شود. رطوبت سنج دارای دو دماسنج می باشد که یکی برای اندازه گیری دمای تر و یکی برای اندازه گیری دمای خشک به کار می رود. عمل چرخاندن دماسنج یا به وسیله دست انجام می شود یا به وسیله موتور الکتریکی. که نوع دستی آن خطای قابل توجهی دارد.


4. سرعت جریان هوا (Air Velocity) :

سرعت جریان هوا بر حسب فوت بر دقیقه یا متر بر ثانیه گویند. این عامل در تبادل گرما بین محیط و فرد اثر گذار است چون در انتقال حرارت از طریق همرفت و تبخیر بسیار حائز اهمیت می باشد.


5.گرمای تابشی (Radiant Heat) :

عبارتست از بار گرمایش خورشید و تابش های مادون قرمز بر بدن فرد. این گرما توسط دماسنج گویسان اندازه گیری می شود.این دماسنج به شکل یک کره سیاهرنگ مسی به قطر 15 سانتی متر می باشد که داخل آن یک دماسنج معمولی قرار دارد. این دماسنج دمای ناشی از گرمای تابشی را مستقیما اندازه گیری میکند. 

این دما در برآورد شاخص WBGT مورد استفاده می باشد.

  • ارسلان پیمان فر

بررسی ماسک های محافظ تنفسی

تقسیم بندی فیلترهای گردوغبارگیر براساس استاندارد  As 1716
۱- گروه P1 : جهت به دام اندازی ذراتی که به هنگام پروسه های مکانیکی ایجاد
می شوند استفاده می گردد مثل آزبستوز-سیلیکاتها
۲- گروه P2 : کاربرد این فیلترها در بدام اندازی ذرات حاصل از فرآیندهای
مکانیکی و حرارتی ماننددمه های فلزی است.
۳- گروه P3 : این فیلترها جهت بدام اندازی ذرات سمی خطرناک مثل بریلیوم مورد
استفاده قرار  می گیرند. در فیلترهای معمولی گروه P3 فقط هنگامیکه به
همراه ماسکهای تنفسی تمام رخ و با اطمینان از عدم وجود نشتی آن باشد مورد
استفاده قرار می گیرد.
فیلترهای ذکر شده همراه با ماسکهای تمام رخ و نیم رخ بکار می روند. معمولا
ماسکهای گروه P1 و P2 به همراه ماسکهای نیم رخ بکار گرفته می شوند.

فیلترهای گازی:
هوای دارای گاز یا بخار آلاینده با عبور از روی مواد جاذب فیلتر کارتریج یا
کانسیتر با آلاینده واکنش داده و تصفیه می شود بعضی از جاذبها نسبت به یک
آلاینده، اختصاصی بوده و ممکن است در مقابل سایر آلایندهها حفاظتی را تامین
نکنند بنابراین در انتخاب نوع مناسب فیلتر باید دقت شود. همچنین موضوعی که
دارای اهمیت بسزایی است عبور آلاینده بدون حذف از میان ماده جاذب است که به
این حالت Break through می گویند و حالتی است که ماده جاذب فیلتر، توانایی
خود را از دست داده و در نتیجه آلاینده به درون سیستم تنفسی نفوذ می کند که
با توجه به بوی ماده قابل شناسایی است. یکی از مهمترین مواد جاذب، کربن فعال
می باشد که با تغییرات ذیل جاذب مناسبی برای گازها و بخارات می باشد.
۱- با آغشته کردن کربن فعال با ٌید می توان بخارات جیوه را جمع آوری کرد.
۲- با آغشته کردن کربن فعال با برخی از اکسیدهای فلزی می تواند جاذب گازهای
اسیدی باشد.
۳- با آغشته کردن کربن فعال با برخی نمکهای فلزی می توان آمونیاک را جداسازی
کرد.
۴- با آغشته کردن کربن فعال با اسید فسفریک یا نمک آن می توان برای کنترل
آمونیاک استفاده کرد.
۵- با آغشته کردن کربن فعال با مواد قلیایی برای کنترل گازهای اسیدی نظیر دی
اکسید گوگرد، سولفید هیدروژن-کلر استفاده می شود.
عمر مفید فیلترهای گازی وابسته به حجم ماده جاذب و شرایط استفاده از آن می
باشد فیلترهای گازی تحت تاثیر این فاکتورها و همچنین غلظت تراکم آلاینده در
هوا، رطوبت، میزان تنفس فرد، قرار            می گیرند. فیلترهای گازی نیز
مانند فیلترهای غبارگیربه انواع ذیل تقسیم می شوند.
برخی از انواع فیلترهای گازی
ردیف -نوع کاربرد
-جذب گازها و بخارات آلی با نقطه جوش بیشتر از ۶۵ درجه سانتی گراد
-جذب گازها و بخارات غیر آلی (معدنی) مانند دی اکسید یا منواکسید کربن
-جذب گازها و بخارات اسیدی مثل دی اکسید سولفور
-آمونیوم و گازها و بخارات مشتقات آن
-جذب گازها و بخارات آلی با نقطه جوش کمتر از ۶۵ درجه سانتی گراد
-جذب منواکسید کربن
-جذب بخارات جیوه
-بخارات آلی
-سولفید هیدروژن-سولفور دی اکساید-کلراید هیدروژن-کلرین
-دی اکساید کلرین-کلراید هیدروژن-کلرین- بخارات آلی
-متیل آمین-آمونیاک
-کلرین –بخار جیوه
-فرمالدئید
-بخارات آلی-فلورائید هیدروژن-فرمالدئید-دی اکسید نیتروژن-متیل
آمین-….
۱۵
گاهی به علت وجود مخلوطی از گازها در محیط کار ترکیبی از فیلترها نیز بکار می
رود که بنابر دستورات سازنده باید مورد استفاده قرار گیرد. مانند فیلتر A1B1
– A1B1E1K1


منبع: bamna.ir





  • ارسلان پیمان فر

نسل جدید حسگرهای قابل‎حمل گاز برای محیط‌های نامساعد

Honeywell اخیرا گازسنج میکرویی X3 را که یک حسگر قابل‌حمل با قابلیت شناسایی چندین گاز می‌باشد و دارای یک حسگر اکسیژن‌یاب جدید است، روانه بازار کرد. انتظار می‌رود طول عمر آن ۵ سال و درجه محافظت ابتدایی ۶۸ برای انواع گاز را داشته باشد. همچنین آب و خاک امکان ورود به این گازسنج را ندارند. گازسنج میکرویی X3 که توسط بخش فناوری BW شرکتHoneywell طراحی و ساخته شده است، هزینه آشکارسازی گاز را برای مشتریان کم می‌کند.

Jacob Spector مدیر فروش گازسنج‌های قابل‌حمل می‌گوید: طرز کار این گاز‌سنج‌ها به‌نحوی است که توانایی حفاظت در شرایط بسیار نامساعد را دارد و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای جابجایی در مدت طول عمر خود ندارند.

در محیط‌های صنعتی امروزی، حسگرهای اکسیژن زودتر از سایر حسگرها خالی می‌شوند. حسگر اکسیژنLLX40 Honeywell در گازسنج میکرویی X3 طراحی مکانیکی مبتکرانه‌ای را جایگزین آند سربی قدیمی می‌کند که تا مدت ۵ سال عمر این گازسنج را افزایش می‌دهد. این زمان بیش از دو برابر عمر حسگرهای اکسیژنی استاندارد است. این سنسور همچنین در برابر دما، فشار، رطوبت و سایر شرایط ناپایدار محیط، بدون از دست دادن دقت عملکردش مقاومت می‌کند. در نتیجه دارای سطح بالایی از ایمنی و اطمینان است.

Jacob می‌گوید: «شرکت‌ها با داشتن برخی از حسگرهای قابل‎حمل با قابلیت حس چند گاز، باید هرچند سال یکبار باتری و حسگرهای آنها را تعویض کنند. این کار هزینه و همینطور زمان غیرفعال بودن تجهیزات را افزایش می‌دهد. ولی گازسنج میکرویی X3 که دارای سه سال ضمانت تعویض است، قیمت مناسبی دارد و هزینه جابجایی برای کاربر در بر نخواهد داشت. به علاوه این دستگاه طوری طراحی شده است که در برابر شرایط نامساعد مقاوم باشد. کلاس حفاظتی آن ۶۸ است که باعث شده محافظت کاملی در برابر غبار داشته باشد. (دقیقا به اندازه مدت غوطه‌وری ۴۵ دقیقه‌ای در آب) کاربران صنعتی با این درجه از اطمینان و عملکرد خوب آشکارساز می‌توانند بهره‌وری قابل قبول و امنی از این فناوری داشته باشند و هزینه‌ها را بهتر مدیریت کنند.»

گازسنج میکرویی X۳ خصوصیات زیر را داراست:

قابلیت حس چهار گاز، نظارت همزمان، عملکرد تک ‌کلید، استفاده راحت، طراحی ساده و سبک، نحوه هشدار دیداری، باتری پلیمر لیتیومی قابل شارژ که ۱۸ ساعت در محدوده دمای ( ۰C۲۰- تا ۰C ۵۰ و ۰F ۴- تا ۰F ۱۲۲ ) کار می‌کند.

 

منبع:ماهنامه مهندسی حفاظت از حریق

  • ارسلان پیمان فر