البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

تهویه آشپزخانه های صنعتی (هود ساده / هود مرکب)

يكشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۲:۵۲ ب.ظ

محاسبه دبی مورد نیاز آشپزخانه صنعتی

در یک هود ساده فشار ساده استاتیک هود مساوی با مجموع فشار سرعت در کانال به اضافه افت ورودی هود فشار سرعت، معرف انرژی لازم برای شتاب دادن هوا از حالت سکون در دهانه هود به سرعت در کانال است. افت ورودی بیانگر انرژی لازم برای غلبه بر افت های ناشی از ورود هوا به کانال می باشد. این را میتوان با رابطه زیر نشان داد.
SPh=hed+VPd
در این رابطه:
SPh: فشار استاتیک هود- اینچ آب
VPd: فشار سرعت در کانال- اینچ آب
رابطه فوق را هنگامی می توان به کار برد که سرعت روبرو در مقابل دهانه هود (که از تقسیم گذر هوا بر سطح دهانه باز هود حاصل میشود) کمتر از 1000 فوت بر دقیقه (fpm) باشد. چنانچه این سرعت بیش از 1000 فوت بر دقیقه باشد. باید هود را به صورت هود مرکب (with Slot) در نظر گرفت.
مثال: حجم هوای ورودی به یک هود مساوی 9420 فوت مکعب بر دقیقه و دهانه آن مربع شکل بطول 5 فوت است. این هود به کانال گردی بقطر 3 فوت متصل است. زاویه هود مساوی 90 درجه است. فشار استاتیک هود را حساب کنید.


 
AFace=5*5=25ƒ2
 
VF=Q/ AFace=9420/25=376.8 ƒpm
 
AFace=πD2=3.14*22=3.14ƒt2
                  4        4                  
 
Vd= =    9420=3000 ƒpm
    Ad       3.14                       
 
VPD={V/4005}2=(3000/4005)2≡0.56 ”WG
 
مقدار ضریب افت ورودی هود یعنی Fh با توجه به جداول موجود برای انواع هود ها مساوی 25% به دست می آید. پس:
 
SPh= hed+ VPd=(0.25*0*0.56)+0.56=0.75 ”WG

غذا خوری ها

کافه تریا و سالن های کوچک را می توان با فن کوئل های کانالی یا سقفی مشروط به تامین هوای تازه مورد نیاز، گرم یا سرد کرد: اما برای سالن های بزرگ و رستوران ها بهترین وسیله هواساز است. در مناطق گرم و خشک و معتدل امکان به کارگیری سیستم های تبخیری نیز وجود دارد که ضمن کاهش سرمایه گذاری اولیه، هزینه ای دوره بهره برداری را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در صورت استفاده از تجهیزات تبخیری، موضوع تخلیه هوا بیش از پیش اهمیت می یابد

تهویه سقفی:                                                                                                                                                             
تهویه سقفی امکان جدیدی است که جایگزین هود های سنتی می باشد. این نوع تهویه بخصوص در آشپزخانه هایی کاربرد دارد که تقریبا از کل فضای آشپزخانه جهت طبخ غذا و یا آماده سازی استفاده می گرد یا فضای بسیار محدودی به آشپزخانه اختصاص داده شده است. همچنین این سیستم بسیار مناسب آشپزخانه های باز بوده و به علت تعبیه شدن این سیستم در سقف بر خلاف هود های سنتی به هیچ عنوان دید نداشته و ظاهر زیبایی دارد. در سیستم تهویه سقفی امکان استفاده از  شستشوی خودکار داخل هود بوسیله نازل های آب که در هود تعبیه می شود وجود دارد.

آشپزخانه صنعتی

گرمایش آشپزخانه های بزرگ چندان مشکل نیست: اما خنک کردن آنها بسیار پر هزینه و در بسیاری موارد غیر مقرون به صرفه است. در مناطق گرم و خشک و معتدل استفاده از تجهیزات تبخیری به ویژه هواشوی با کوئل گرمایی گزینه مناسبی است. مهمترین موضوع در آشپزخانه ها کاهش رطوبت از طریق تخلیه هوا است. با تخلیه هوای عمومی و کاهش گرمای نهان هوا در محیط، می توان با تجهیزات تبخیری به قدر کفایت موجبات کاهش گرمای محسوس فضای آشپزخانه را فراهم آورد. در مناطق گرم و مرطوب یابد از سرمایش ماشینی مانند سیستم های تراکمی و جذبی استفاده نمود که البته به کارگیری چنین تجهیزاتی برای آشپزخانه های بزرگ هزینه های سرمایه گذاری اولیه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. در غیر این صورت می باید به تعویض هوای آشپزخانه اکتفا نمود و برای قابل تحمل نمودن هوا حداکثر از سرمایش محدود و موضعی استفاده نمود.
به طور معمول آشپزخانه های صنعتی به غیر از فضای اصلی پخت و پز شامل بخش های متعددی همچون، ورودی مواد خام، انبار، آماده سازی، شستشو، محل حضور کارکنان، مدیریت، دوش، سرویس بهداشتی و سردخانه های زیر صفر و بالای صفر نیز میشود. در هر حال برای تامین هر چه بهتر گرمایش و سرمایش فضای جنبی و همچنین کم هزینه کردن سرمایش فضاهای جنبی در حد ممکن کم شود تا امکان در نظر گرفتن شرایط مناسب تر برای فضاهای جنبی فراهم آید.

سیستم تهویه مطبوع آشپزخانه صنعتی:     
               

سیستم های تهویه مطبوع این مجموعه اعم از هوساز و چیلر یا پکیج های سرمایشی و گرمایشی یک پارچه و دو پارچه کاملا مناسب برای محیط های آشپزخانه های صنعتی می باشند. در این سیستم ها از فیلتر هایی چون پیش فیلتر فلزی، فیلتر کیسه ای، فیلتر هپا و فیلتر کربن اکتیو استفاده شده است تا از ورود هر گونه آلاینده به داخل محیط آشپزخانه جلو گیری گردد. همچنین در این سیستم ها امکان استفاده از سایلنسر جهت کاهش صدا، لامپ UV، اینورتر جهت تغییر دور دستگاه، کویل الکتریکی و رطوبت زن بصورت آپشنال می باشد.



هود تخلیه سریع با سیستم فشار مثبت سه جهته و UVC:
هود تخلیه سریع یا جت اکسترکشن دارای سیستم فشار مثبت از داخل هود، پایین هود و بیرون هود می باشد که این امر باعث میشود فردی که زیر هود کار می کند احساس  مطبوعی  داشته و گرما را کمتر حس کند. داخل این هود فن سانتریفیوژ کامپکت از نوع  موتور بکوارد  قرار گرفته  که وظیفه دمندگی بصورت  فشار مثبت  را عهده دار  می باشد. دو عدد انشعاب در بالای هود یکی جهت فشار مثبت و یکی جهت  فشار  منفی تعبیه شده  است. همچنین در این نوع هود از لامپ UVC جهت تمیز نگه داشتن محیط داخل هود و همچنین حذف برخی آلاینده ها استفاده شده است. این هود بر اساس استاندارد  ASTM 1704  طراحی شده است. جنس بدنه از ورق استینلس  استیل 316 می باشد و روشنایی آن از نوع ضد حرارت با طراحی شکیل می باشد. در این نوع هود امکان استفاده از شستشوی خودکار فیلترها بوسیله نازل که در هود تعبیه می شود وجود دارد. از مزیت های این هود این است که از هوای داخل سالن به خوبی محافظت کرده و از انتشار بوی ناشی از طبخ در داخل سالن به خوبی جلوگیری می کند.


منبع: http://vcsanat.org/

ویرایش و اصلاح: ارسلان پیمان فر / ventilation.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی