البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

تهویه صنعتی / طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی/ هواکش های صنعتی/ فن سانتریفیوژ / تصفیه کننده هوا / تهویه ماشین آلات / مشاوره ساخت سیستم تهویه / آموزش تهویه صنعتی و مطبوع

البرز فن ایران (مرجع تخصصی تهویه صنعتی)

با تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی!

البرز فن ایران، مرجعی تخصصی است که مستقل از هر شرکت یا اشخاص حقوقی با نام های مشابه می باشد، از تاریخ 16 تیر ماه 1394 در حوزه سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) برای افزایش سطح ایمنی و بهداشت در صنایع، راه اندازی شده است. و فعالیت اصلی آن در طراحی و ساخت سیستم های تهویه صنعتی و ارائه مشاوره برای این سیستم ها می باشد. علاوه بر این، در طراحی سیستم های اعلام و اطفا حریق و دیگر زمینه های ایمنی، محیط زیست، مشاوره و آموزش نیز فعالیت دارد و سعی شده است مطالب موجود در وبلاگ پوشش مناسبی به مباحث HSE داشته باشند.

با توجه به اینکه البرز فن ایران فاقد شخصیت حقوقی (شرکت) ثبت شده می باشد، متخصصان مجرب و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر به عنوان کارشناس ارشد و کارشناس در ارائه مشاوره، طراحی و ساخت سیستم های مربوطه به صورت قراردادهای حقیقی خدمت رسانی خواهند کرد.

از همه عزیزان و بازدیدکنندگان و همکاران تقاضا می شود جهت حفظ ارزش و جایگاه این حوزه تخصصی و ایجاد اعتماد و اعتبار، چه در زمینه کپی برداری از مطالب و چه در درخواست طراحی و ساخت سیستم و دیگر موارد، مضامین اخلاق حرفه ای را رعایت نمایند.

جهت ارائه بهتر خدمات و اطلاع رسانی، نرخ پیش فرض خدمات، در منوهای بالایی وبلاگ درج شده است. همچنین امکان پرسش و پاسخ و منوی ثبت سفارشات محیا شده است. امید است در انتخاب مناسب و تصمیم گیری ها مفید واقع گردد.

تلفن تماس : 09379873875 پیمان فر
ایمیل: Ventilation@vatanmail.ir
ایمیل2: Ventilation.Iran@gmail.com

خبرنامه





Powered by WebGozar

بایگانی

انتخاب صحیح سیستم‌های HVAC

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ب.ظ

انتخاب صحیح سیستم‌های HVAC


Choosing-right-HVAC-System


به‌طوری‌که اگر تمامی محاسبات از قبیل محاسبات بار ساختمان، لوله‌کشی‌ها و غیره به درستی انجام شده باشند ولی در نهایت دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی به طرز درستی انتخاب نشوند کل تاسیسات مکانیکی ساختمان تحت‌الشعاع قرار گرفته و نتیجه‌ مورد نظر به‌دست نخواهد آمد. به‌طور‌کلی منظور از انتخاب صحیح یک سیستم در نظر گرفتن دو جنبه فنی و اقتصادی آن است.


بدین مفهوم که یک انتخاب صحیح انتخابی خواهد بود که علاوه بر لحاظ کردن جنبه‌های اقتصادی در آن بتواند به جهت فنی و تکنیکی نیز پاسخگوی نیازهای ساختمان باشد. به‌عنوان مثال سیستم‌های سرمایش تبخیری جهت ایجاد درجه حرارت‌های پایین مناسب نیستند و یا ممکن است دستگاهی از قبیل پکیج هوایی انبساط مستقیم به جهت بار سرمایشی به درستی انتخاب شده باشند، ولی به جهت مقدار هوادهی دارای مشکل باشد. در این صورت نخواهد توانست نیازهای ساختمان را برآورد نماید.
بنابراین برای یک انتخاب صحیح باید پارامترهای مختلفی مورد توجه قرار گیرد.


در این قسمت انتخاب صحیح سیستم‌های کمپرسوری تولید برودت نظیر چیلرها و پکیج‌ها بیشتر مورد نظر هستند. برای انتخاب درست این سیستم‌ها باید به دو مفهوم زیر توجه شود: 
1- منظور از بار سرمایشی واقعی‌، باری است که از اجزای مختلف ساختمان نظیر جدارهای خارجی، نفوذ هوا، منابع داخلی و غیره ایجاد می‌شود.
2- منظور از بار سرمایشی اسمی (Nominal)، ظرفیت اسمی دستگاه است؛ به‌طوری‌که بتواند پاسخگوی مقدار بار واقعی ساختمان باشد.
بنابراین همواره بار اسمی (ظرفیت دستگاه) از بار واقعی (بار ساختمان) بیشتر خواهد بود، ولی نکته این است که چه مقدار بیشتر؟

در واقع طراح باید بتواند با محاسبه مقدار بار ساختمان، ظرفیت اسمی دستگاه را به‌گونه‌ای انتخاب نماید که توانایی پاسخگویی نیاز سرمایشی ساختمان را داشته باشد و از آن‌جا که بار سرمایشی یک کمیت متغیر با زمان است دستگاه انتخاب شده باید در هر زمان نیاز واقعی ساختمان را برطرف سازد.
انتخاب دستگاه بزرگتر موجب کاهش عمر دستگاه شده و هزینه‌های اولیه و جاری آن را نیز خواهد افزود‌. از طرف دیگر انتخاب دستگاه کوچکتر باعث می‌شود دستگاه هنگامی که ساختمان بیشترین بار سرمایشی را دارد‌، توانایی تامین این ‌بار را نداشته باشد‌. عواملی که باید در نظر گرفته شوند تا با داشتن بار واقعی ساختمان، ظرفیت اسمی دستگاه را به‌دست آورد‌، عبارتند از: 
1-    افت‌ها و اصطکاک‌هایی که به واسطه‌ لوله‌کشی انجام شده در دستگاه و یا عایق نامناسب آن ایجاد می‌شود.
2-    کیفیت ساخت دستگاه و مواد مصرفی در ساخت آن.
3-    مقدار درجه حرارت سوپرهیت مبرد بعد از اوپراتور و در ورود به کمپرسور.
4- مقدار درجه حرارت سابکول مبرد بعد از کندانسور و در ورود به شیر انبساط.
دو عامل آخر در تعیین ظرفیت دستگاه بسیار مهم‌اند. معمولا روند انتخاب یک دستگاه به این گونه است که طراح پس از محاسبه  بار سرمایشی (بار واقعی) به کاتالوگ سازنده‌ مورد نظر مراجعه نموده و ظرفیت دستگاه را انتخاب می‌نماید. در کاتالوگ‌های سازندگان برای انتخاب دستگاه‌ها معمولاً سه پارامتر زیر وجود دارد: 
1-    درجه حرارت طرح خارج که کندانسور هوایی دستگاه باید در آن کار کند.
2- درجه حرارت مورد نظر برای طرح داخل که باید توسط دستگاه تامین شود.
3- ظرفیت دستگاه در شرایط فوق.


منبع:http://www.sarmayeshgarmayesh.ir/


فایل PDF 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی